איך בונים קומת האחריות אצל הילדים?
בת"ת משתדלים שהילדים יפתחו את תכונת האחריות על עצמם, על התפתחותם ועל מעשיהם מגיל צעיר. מהלך שכזה בונה אצל הילדים תחושת מסוגלות וגם תחושה של 'סומכים עלי' שמיטיבה עימם
כדברי הרב "אחד מהיסודות של התשובה, במחשבתו של האדם, הוא הכרת האחריות של האדם על מעשיו, שבא מתוך אמונת הבחירה החופשית של האדם".
בסדר רשות – ילדי כיתות ז'-ח' ייסדו סדר רשות ומובילים אותו בעצמם בשעות אחר הצהריים
בטיולים- בעת יציאה לטיולים הילדים בונים וועדות – וועדת אוכל, וועדת ד"ת, ועדת עזרה לחברים, ומתפעלים את הוועדות בעצמם במינימום הכוונה של הצוות.
במהלך כיתה ח'- כיתה ח' הינה גולת הכותרת של בוגרינו שמעצבים את אישיותם מתוך עולמה של תורה. על מנת לנתב את כוחות החיים בצורה נכונה, התלמידים עצמם אחראים ליזום פרויקטים על מנת לממן את אירועי כיתה ח' (ערב סיום, הצגה, פרוייקטים שונים) ועל מנת לצמצם בתשלומים הנלווים לכך.
חניכה לכיתות קטנות- ילדים גדולים פועלים למען ילדים קטנים מהם, כיתה ה' משמיעה סיפורים בשעת ההפסקות לכיתות א'. הילדים הגדולים אחראים על כל התיפעול והתורנות מא' ועד ת'.